امروزه با افزایش تعداد کاربران بازارهای مالی، برخی از کاربران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ترید، اشتباهات رایج و بزرگی انجام دهند. این اشتباهات گاها ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به سرمایه شما وارد کند. حتی ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید.بنابراین لازم است تریدرهای تازه‌کار با اطلاعات بیشتری کار خود را آغاز کنند تا متحمل ضررهای سنگین نشوند.

اشتباهات رایج تریدرهای تازه‌کار

بسیاری از تریدرهای تازه کار در آغاز مسیر خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوند. این اشتباهات می‌تواند از انگیزه کاربران کاسته و آن‌ها را به‌طور کامل از ادامه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال دلسرد کند. در ادامه به این اشتباهات رایج می‌پردازیم:

 

می‌خواهند یک شبه ثرتمند شوند!

یکی از اشتباهات رایج تریدرهای تازه‌کار این است که تصور می‌کنند می‌توانند با ترید کردن به سرعت سود زیادی به دست آورند و یک شبه ثروتمند شوند. این یک تصور اشتباه است! چرا که رسیدن به درآمدهای بالا از بازارهای مالی نیازمند کسب تجربه‌های متفاوتی است و کسب این تجارب ممکن است زمان زیادی به طول بیانجامد.

از اشتباهات خود درس نمی‌گیرند!

هر تریدری ممکن است در مسیر معامله‌گری خود  اشتباهاتی انجام دهد. اما باید به این نکته توجه کرد که انجام این اشتباهات به منزله خداحافظی با دنیای معامله‌گری نیست بلکه باید از اشتباهات انجام شده درس گرفت و تلاش کرد که دیگر این اشتباهات را تکرار نشود.

 

دائم المعامله هستند!

تریدرهای تازه‌کار معمولا سقف خاصی برای ترید روزانه خود تعیین نمی‌کنند. آن‌ها سعی بر این دارند تا با انجام معاملات متعدد روزانه و کسب سود در آن‌ها، ضررهای خود را جبران نمایند. انجام معاملات پی در پی می‌تواند سرمایه اولیه را نابود کرده و ضرر بزرگی در پی داشته باشد.

برای معاملات خود حد ضرر نمی‌گذارند!

تعداد زیادی از تریدرهای تازه کار که فعالیت خود را به تازگی شروع کرده‌اند، برای معاملات خود حد ضرر نمی‌گذارند و هنگامی که روند خلاف مسیر معامله‌شان پیش برود، با این تفکر که این فرایند موقتی است، در معامله باقی می‌مانند. این کار باعث می‌شود متحمل ضررهای سنگینی شوند.

 

عاشق FOMO هستند و گرفتار آن می‌‌شوند!

فومو (FOMO) مخفف کلمه از دست دادن است و به معنای ترس از دست دادن فرصت‌های پیش‌ آمده در بازار است.هنگامی که خبر ویژه‌ای در بازار های مالی  در رسانه‌ها منتشر می‌شود، عموما بازار را دچار نوساناتی می‌کند و تریدرهای تازه کار گمان می‌برند تا اگر هنگام این نوسانات خرید و فروش نکنند، از قافله کسب سود بیشتر عقب می‌مانند.

فومو می‌تواند کاربران را ترغیب کند تا تصمیم‌های اشتباهی بگیرند. غلبه بر فومو و رهایی از آن، یکی از چالش برانگیزترین کارها برای کاربران تازه کار است. افراد باتجربه در این زمان‌ها، برخلاف تازه کاران عمل می‌کنند و با غلبه بر FOMO سودهای زیاد و کلانی کسب کنند.

 

مطابق طرح و برنامه  خود پیش نمی‌روند!

ترید در بازارهای مالی اگر بدون طرح معاملاتی باشد باعث ضررهای سنگین به تریدرها می‌شود؛ اگر می‌خواهید در بازارهای مالی ترید کنید، باید قوانینی را برای ورود و خروج خود به معامله تعیین کنید و به این قوانین پایبند بمانید. باید طبق برنامه ریزی خود پیش رفته و تریدها و نتایج خود را در جایی یادداشت نمایید و از آن منحرف نشوید.

 

زحمت فکر و تحلیل به خود نمی‌دهند!

تریدرهای تازه کار با دنبال کردن شبکه‌های مجازی و رسانه‌های اجتماعی مرتبط، همواره با سیگنال‌های خرید و فروشی مواجه می‌شوند و بدون اینکه تحلیلی بر روی این سیگنال‌ها انجام دهند معاملاتی باز می‌کنند و در نهایت اغلب متحمل ضرر می‌شوند. استفاده از سیگنال‌های دیگران در آغاز مسیر همچون سمی است که تریدر را از مسیر اصلی خود یعنی تحلیل و بررسی شخصی باز می‌دارد.

 

نوسانات قیمت را دست کم می‌گیرند!

تریدرهای تازه‌کار اغلب به نوسانات قیمت در بازارهای مالی توجه نمی‌کنند و به دلیل عدم دانش کافی درباره تغییرات قیمتی ضرر می‌کنند. اگر به تازگی وارد این بازار شده اید باید خود را برای نوسانات شدید آماده کنید.

 

از دیگران برای انجام معاملات خود تقلید می‌کنند!

در ابتدای کار هیچ تریدری استراتژی معاملاتی خوبی ندارد، اما این افراد می‌توانند با بررسی روش‌های چندین تریدر موفق، تا حدودی گام‌های موفقیت را بردارند. مسیر و هدف برای رسیدن به موفقیت برای هر تریدر متفاوت است و هیچ فرد موفقی تمام دانسته‌های خود را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد؛ بنابراین نمی‌توان در این زمینه همیشه از دیگران تقلید کرد.

پس از مدتی افراد تازه کار باید برای خود استراتژی اختصاصی داشته باشند.

 

معاملات احساسی انجام می‌دهند!

احساساتی مانند ترس و طمع، هیجان پس از معامله‌ای خوب و یا احساس ناامیدی پس از شکست در ترید، قدرت تصمیم‌گیری صحیح تریدرها را مختل کرده و معامله‌گران را از مسیر خود منحرف می‌نماید.

این امکان زیاد است که تریدرهای تازه کار پس از متحمل شدن ضرر و یا کسب نتیجه مطلوب بدون هیچ گونه تجزیه تحلیلی،معاملات جدیدی بازکنند. در این شرایط معامله‌گران ممکن است به امید اینکه قیمت‌ها افزایش می‌یابد، ضرر کنند. برای حذف احساسات در معاملات، باید تصمیمات خود برای ورود و خروج از معامله بر اساس تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال اتخاذ شود.

 

از سرمایه اصلی زندگی خود برای ترید استفاده می‌کنند!

تریدرها  باید سرمایه‌ای را وارد بازارهای مالی کنند که با از دست دادن آن هیچ اختلالی در روند اقتصادی زندگی‌شان رخ ندهد. بسیاری از معامله‌گران نوپا برای شروع کار خود، سرمایه زیادی را با هدف کسب سود بالا به بازار وارد می‌کنند. این کار خطای بسیاربزرگی است چرا که خطر از دست رفتن کل سرمایه، آن‎‌ها را تهدید می‌کند.

 

پلتفرم معاملاتی مناسب انتخاب نمی‌کنند!

انتخاب یک بروکر یا صرافی مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل شروع ترید کردن است. متاسفانه بسیاری از تریدرهای تازه کار در این مرحله اشباه می‌کنند؛ چراکه در این زمینه عجله دارند و این اشتباه برای آن‌ها گران تمام می‌شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *